Marketing | experiment
Sunt curioasa ce randament au reclamele TV pentru o companie care vinde ceva si care anunta, de obicei, la TV promotiile?
Cred ca multi dintre ei nu prea stiu, pentru ca am impresia ca marketingul in Romania se face dupa ureche.
Astfel ca mi-a venit o idee-experiment:
Ce-ar fi daca ar compara 2 perioade, ca sa-si dea seama care e mai buna? Adica: reclama TV vs. WOM (Word of Mouth)?
Si, sa zicem, o luna de zile ar da o reducere super-mare, dar fara publicitate si a doua luna ar avea o reducere foarte mica (gen 10%) dar cu foarte multe reclame TV?
Si apoi sa compare rezultatele de vanzari.
De aici s-ar putea concluziona si ca daca acea companie e cunoscuta, vinde mai usor si fara reclama. De asemenea, daca reducerea e suficient de mare, atunci probabil ca produsul se va vinde singur. Si apoi contabiliceste: daca reducerea acordata a fost mai mica decat costurile reclamelor TV?
Daca as fi marketer la o mare companie romaneasca, asta as face prima data: as experimenta. Nu poti sa dai solutii de marketing de-a gata.
Cred că depinde foarte mult de target-ul pe care îl are un anumit produs. Pentru că dacă stăm să analizăm lucrurile, un produs care prezintă o reducere foarte mare s-ar putea să nu ajungă la publicul scontat deoarece nu s-a folosit canalul de comunicare potrivit.
Totuşi, în ceea ce priveşte concluzia pe care ai ales, trebuie să-ţi dau dreptate mai ales în ceea ce priveşte soluţiile de marketing de-a gata sau mai bine zis anumite şabloane aplicate acolo unde unde se încadrează deloc.