Facebook, LinkedIn şi Twitter

Cu ce ai asemăna aceste tool-uri?
Ce ziceţi de:

Facebook is like a pub. E un spaţiu comun, mai casual unde poţi spune ce-ai făcut în weekend, unde vrei să pleci în vacanţă (atenţie totuşi la hoţi 🙂 ) sau să spui o glumă vulgară fără să fii privit atfel decât un om abordabil şi „de gaşcă”.

LinkedIn is like a business meeting or business card însemnând că ai ceva, şi e recomandabil să ai ceva, mai multă grjă de ceea ce se găseşte acolo despre tine. Acolo e locul unde e momentul să vorbeşti despre articole din The Economist sau Harvard Business Review sau să utilizezi fraze ca „valoare adăugată” sau „model de business”.

Twitter is like a cocktail party (sau ca o petrecere la cabană, unde toţi se împrietenesc cu toţi chiar dacă nu se cunosc de dinainte). Adică îţi vine să spui tot ce-ţi trece prin cap, cu frecvenţa cu care-ţi trece. Deşi unii specialişti nu recomandă asta, pentru că în realitate „Nobody cares what you’re doing now. They care about information that will help them in their daily lives.” Şi totuşi îmi place să fac greşeala asta, că altfel nu m-aş fi împrietenit virtual cu Andrei Crivăt.

Inspirată de cartea: How To Make Money WithSocial Media, Jamie T urner şi Reshma Shah, © 2011. Mulţumesc Eugen Antal, Preşedinte Toastmasters Oradea.

Advertisements